Verslag expeditie naar Philips

Verslag expeditie naar Philips

Op 8 juli hadden deelnemers van de Open Leeromgeving de unieke kans om naar het Customer Experience Center van Philips Healthcare te gaan om inspiratie op te doen en te leren van Philips. Vragen die de deelnemers hadden waren bijvoorbeeld: Welke aanpak heeft Philips? Kunnen we leren van de toetsingskaders van Philips? Hoe is Philips bezig met circulariteit?

Klik hier voor meer informatie over de Open Leeromgeving.

Geplaatst: 15 juli 2019

Deel deze pagina

Expeditie philips 2Het Experience Center, gelegen in Best, is net een klein dorp waar meer dan 3000 medewerkers gevestigd zijn. Vincent Sieben, Global Business Marketing Director, nam ons mee. We begonnen met een welkom en een introductie over wat Philips doet rondom Customer Experience voor, tijdens en na aankoop. Daarna werden we rondgeleid in het onlangs vernieuwde Customer Experience Center.

Een gezondere toekomst, daar gaat Philips Healthcare voor. Alles wat ze doen draagt daaraan bij, specifiek aan vijf elementen: Mensen gezonder laten leven, Preventie, Diagnose stellen, Behandeling en Thuiszorg. Aan de hand van deze vijf elementen werden we door het Customer Experience Center geleid. We zagen wat Philips doet op die terreinen. Van elektrische tandenborstels tot MRI scanners en van operatie apparatuur tot producten voor een beter herstel thuis. In het Customer Experience Center is ook ruimte gebouwd om co-creatie sessies te houden met de klant om tot nieuwe oplossingen te komen. Zo kun je vanuit diverse posities ervaren, vanuit de patiënt en vanuit het personeel. Philips kijkt namelijk door deze bril:

- Improve patient experience
- Improve patient outcomes
- Improve staff satisfaction
- Lower cost of care

Een van de deelnemers stelde de vraag: “Zou dit ook een mooi toetsingskader voor de Open Leeromgeving kunnen zijn?”. Er werden ook vragen gesteld over circulariteit en modulariteit. Philips probeert alle systemen terug te kopen, enerzijds omdat ze niet willen dat de onderdelen op de zwarte markt komen en anderzijds doen ze dit vanuit een circulaire gedachte. De onderdelen worden vervolgens uit elkaar gehaald, er wordt van geleerd en het wordt gerepareerd.

Al met al een inspirerende dag, waar we een kijkje in een andere wereld mochten nemen!

Klik hier voor meer informatie over Philips en duurzaamheid