• Start
  • Nieuws
  • ‘Op De Bouwcampus tref ik een mooie mix aan partijen en mensen’

‘Op De Bouwcampus tref ik een mooie mix aan partijen en mensen’

‘Op De Bouwcampus tref ik een mooie mix aan partijen en mensen’

Edwin de Kuiper (41) is als chief business development officer dagelijks druk met de "potentiële klant". 'We hebben een nieuwe eigenaar gekregen en zitten als het ware in een Renaissance, ongeacht het feit dat we al ruim 100 jaar als Ballast Nedam bestaan. We kijken vooruit en zetten de klant centraal in dit nieuwe elan. Eén van de vernieuwingen om hen beter te kunnen bedienen is het samensmelten van onze activiteiten in de bouw en infra zodat we beter gebruik kunnen maken van de overeenkomsten tussen deze twee sectoren.'

Geplaatst: 02 maart 2017

Deel deze pagina

Hoe zie je jouw rol in de sector?
'Ik zie het als mijn taak om voor onze opdrachtgevers herkenbaar te blijven in alle fases van een traject: de klantherkenning is belangrijk. Evident hierin zijn service en een duurzame relatie, we zijn namelijk meer dan een bedrijf dat stenen stapelt en asfalt legt...'

'Er is een tendens die ik toejuich: het verbinden, of zelfs samensmelten, van elkaars belangen. Je hoort nog steeds overal dat er ‘samengewerkt’ moet worden, maar dat vind ik achterhaald. Die vereiste werd vroeger op school al van je gevraagd. Nee, het gaat er niet om dat je kijkt naar wat de ander, maakt, geeft of neemt, maar naar hoe je elkaar kunt versterken. Die belangen achterhaal ik graag bij mijn klanten zodat wij ons kunnen verbinden met elkaar. Ook door verder te kijken naar wat je met je eigen producten en diensten kan. Een pakkende metafoor: een bekend pennenmerk ‘beloofde’ ooit dat het pertinent niet mee zou gaan met de digitalisering. Inmiddels is die belofte keihard ingehaald door hun productontwikkeling en hun geproduceerde pen voor tablets. Het is dus belangrijk steeds weer in te spelen op behoeften, wensen en belangen.'

Stel je hebt een cameralens waarmee je op de bouwsector kunt inzoomen - wat is dan jouw focuspunt voor 2017? Ofwel, wat heeft jouw aandacht?
'Tijdens de crisis was er sprake van een sense of urgency om te veranderen, gewoontes aan te passen en innovatiever te zijn. Met de verbeterde marktomstandigheden moeten we waken om deze drive hierin niet te verliezen.'

Wat spreekt je aan in het principe van De Bouwcampus?
'De samensmelting trekt mij enorm aan; een mooie mix aan partijen en mensen die tezamen de klant vormen en die allen bezig zijn met verduurzaming en maatschappelijk belang. Ik hoop hier vooral steeds in een (trial en error) gesprek te zijn, zonder dat er een projectmatige omgeving wordt gecreëerd.'

Door: Barbara van Baarsel – Buro Barcode

Iedere maand vertelt een van de relaties van De Bouwcampus wat voor hem of haar de toegevoegde waarde van De Bouwcampus is en hoe hij/zij zelf kan bijdragen aan het succes ervan. Lees ook de mening van: 

Jan Hendrik Dronkers 
- Henk Homberg, TBI Bouw
- Joep Rats, Bouwend Nederland
- Roland Vissers, De Libero
- Bernard Wientjes, Taskforce De Bouwagenda

Edwin de Kuiper