DE BOUWCAMPUS ZOEKT EEN MARKETINGCOMMUNICATIE ADVISEUR (24 UUR)

DE BOUWCAMPUS ZOEKT EEN MARKETINGCOMMUNICATIE ADVISEUR  (24 UUR)

De Bouwcampus is op zoek naar een Marketingcommunicatie adviseur die met name de praktijkopgaven communicatief ondersteunt. Ons uitgangspunt is het uitzetten van storylines via betrokken partijen (ambassadeurs).

Geplaatst: 01 december 2017

Deel deze pagina

Wij werken aan het versnellen van innovatie en vernieuwing in de bouwsector. En stimuleren nieuwe vormen van samenwerking. Dit is nodig omdat de maatschappij voor grote veranderingen staat waar de bouwsector een rol in speelt. Denk hierbij aan klimaatverandering, energietransitie en verduurzaming. Deze transitie vraagt een innovatieve en coöperatieve aanpak. De Bouwcampus biedt marktpartijen, kennisinstellingen en overheid een neutrale plek om samen innovatieve oplossingen te ontwikkelen voor actuele en toekomstige vraagstukken op het gebied van leven, wonen en werken.

De kracht en de dynamiek zit in het bij elkaar brengen van partijen uit de hele bouwsector en het opdoen van inspiratie van buiten de sector. Wij signaleren, initiëren en helpen om praktijkopgaven in Nederland, in co-creatie, verder te brengen. Pre-concurrentieel, in de voorfase van de opgave, brengen wij partijen met uiteenlopende achtergronden bij elkaar om gezamenlijk nieuwe ideeën en perspectieven te onderzoeken. De oplossingen die dit oplevert, zijn opschaalbaar voor vergelijkbare opgaven in het land. Hiermee realiseren we versnelling van innovatie en vernieuwing in de bouwsector.


PROFIEL MARKETINGCOMMUNICATIE ADVISEUR (24 UUR)

De Bouwcampus is op zoek naar een Marketingcommunicatie adviseur die met name de praktijkopgaven communicatief ondersteunt. Ons uitgangspunt is het uitzetten van storylines via betrokken partijen (ambassadeurs).

Wat ga je doen?

  • Je verzorgt de communicatie rondom praktijkopgaven, bijvoorbeeld de herhuisvestingsopgave van de Nationale Politie; het veilig houden van de Nederlandse kust en de ontwikkeling van de eerste circulaire snelweg.
  • Je maakt de activiteiten en resultaten van De Bouwcampus zichtbaar en tastbaar.
  • Je haalt ‘ervaringsverhalen’ op en maakt deze bij voorkeur beeldend, bijvoorbeeld via vlogs, zichtbaar.
  • Je interviewt Bouwcampusbewoners en partners rondom actuele onderwerpen, schrijft wervende en overtuigende teksten en vertaalt complexe zaken in eenvoudige en begrijpelijke woorden.
  • Je zorgt voor zichtbaarheid in het medialandschap.
  • Je werkt nauw samen met je communicatie collega’s en pakt elkaars werk over waar nodig. Dit betekent dat je ook werkzaamheden met betrekking tot corporate communicatie doet.
  • Je bent sparringpartner voor de procescoaches en procescoördinatoren.

Wat breng je mee?

  • Je hebt minimaal een afgeronde HBO-opleiding, bij voorkeur in de richting media, communicatie of journalistiek.
  • Je bent extravert, assertief, nieuwsgierig, proactief en pragmatisch, je denkt vanuit kansen en mogelijkheden en bent continue op zoek naar verbetering.
  • Je bent bekend met nieuwe media (o.a. vlogs/filmpjes/social media) en beschikt over goede interviewvaardigheden.
  • Je kunt goed samenwerken, bent creatief en organisatiesensitief.
  • Je hebt ervaring met het werken in een omgeving met veel stakeholders.
  • Ervaring in de bouwsector is een pré.

Wat bieden wij?

Een uitdagende en afwisselende functie in een klein team van enthousiaste collega’s, met veel ruimte voor zelfstandig werken en eigen verantwoordelijkheden. De functie is een tijdelijke functie, vooralsnog voor een half jaar, voor 24 uur in de week. Je salaris wordt gebaseerd op je opleiding en ervaring.

Ga jij deze uitdaging aan?

Voor meer informatie over bovenstaande functie kun je contact opnemen met Annie Breeuwsma. Annie is bereikbaar op 015-2026070. Je motivatiebrief en CV ontvangen wij uiterlijk op woensdag 20 december via info@debouwcampus.nl.